2011. július 5., kedd

A Pipitér Ökokör újabb kalandjai

tinctora.jpg

"A legfontosabb élmény az Ökokörrel kapcsolatban számomra az, hogy egy olyan közösség jött létre, amelyben sokat tanulhattunk/tanulhatunk egymástól, hasonló gondolkodású emberekkel lehet együtt az ember, amely csak azt bizonyítja újfent számomra, hogy a jövőben - illetve már most! - a közösségek erejével lehet majd változtatni. Egyedül kevesek vagyunk, bár a közösségek is egyénekből épülnek fel. A másik fontos dolog, ami ehhez kapcsolódik az annak a megélése volt, hogy igenis vannak lehetőségek a környezetünk tehermentesítésére, és nem feltétlenül kell világmegváltó mértékben gondolkodni, hanem elég kiindulásnak az egyik legfontosabb és legáltalánosabb helyen kezdeni: az otthonunkban. Ezért is gondolom fontosnak, hogy az Ökokörök továbbterjedjenek és akár iskolákba is eljussanak, mert bárki otthonában el lehet érni kisebb praktikákkal valamiféle változást. Már az is, hogy a saját, illetve a barátok környezetében tapasztalt változásokat megosztottuk egymással plusz motivációkat adott a további lépésekre. Mint fentebb is írtam, egy különleges csoport alakult ki, akiktől nagyon sokat tanulhattam, és úgy érzem, hogy még fogok is sokat az élet több területén is. Családias hangulat-és a környezet is-ezt csak elősegítette. Jól működött a csoport, a kiosztott témákat részletesen feldolgoztuk, sok új és érdekes infóhoz jutottunk hozzá. Ami talán nem ment annyira jól, azok a kisebb vállalások, illetve a méréseknél is akadtak nehézségek, csúszások. Ezekben persze mi vagyunk a hibásak, bár nem mondom, hogy ha újra kezdeném jobban menne, mert keveset vagyok otthon, néha időhiány is fellép. De a lényeg, hogy ezeket az ötleteket is elraktároztam, hogy alkalmazzam őket.

Az Ökokör-füzet egyszerűen zsenális. Szuper tippek és magyarázatok vannak benne és segédlinkek,
amelyekből tájékozódhatunk mélyebben is a témákról. Az egész nagyon inspiráló! Az már biztos, hogy
ezt viszem magammal, akármerre is járok a Világban!:) Az egész Ökokör egy újfajta, új szinten lévő tudatosságot hozott nekem, amelynek egy részét már beépítettem a kis életembe, más részét még nehezen, de igyekszem:) Rengeteg hasznos dologgal, ötlettel találkoztam és remélem, hogy másoknak is fogok tudni segíteni, ötleteket adni, hogy majd újabb hasonló közösségek jöhessenek létre!" (R. Sári)

"Főleg Tenerifés kalandjaitokból tanultam sokat, kaptam egy jó közösséget, és sok információval gazdagodtam. Az információáramlás jól működött, ugyanakkor sajnos én sem tudtam ott lenni minden alkalmon, ez az ami nem... Talán többet járok szelektív hulladékgyűjtőbe. Sok közös program, új barátok jó társaság: ez működött. Ami talán nem, az a hiányzások nagysága stb. Másképp csinálnám: nem tudom megfogalmazni, részemről talán kevesebbet hiányoznék, de nem tudom. A csoportmunka, dinamika jó volt. Az elején még nem annyira, de aztán belerázódtunk a folyamatba is. A segédanyag megfelelő volt, sok új információ van benne. A jelenlegi csoporttal szívesen találkoznék még a jövőben is, csoportvezető azonban nem lennék."(D. Zsolt)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése