2011. június 30., csütörtök

Pipitér Ökokör - beszámoló a tavaszi munkáról

Visszajelzések a csapattagoktól, az alábbi kérdések alapján:
· mit tanultam, kaptam, milyen változásokat tapasztaltam?
· mi működött az ÖkoKör során, mi nem? mit csinálnál másképp?
· milyen volt a csoportmunka, dinamika?
· és a folyamat? (9 alkalom, egyes témák)
· kis visszajelzés a segédanyaggal (munkafüzet, linkek, egyéb források) kapcsolatban
· hogyan folytatnád a munkát a jövőben? (lennél-e esetleg csoportvezető, bevonnád ismerőseid,
barátaid, terveznél-e valamit a jelenlegi csoporttal?)


"Most, visszatekintve az elmúlt időszakra, a közös találkozókra, ha arra kérdésre kéne válaszolnom, hogy mit kaptam az Ökokörtöl? Első körben biztos azt emelném ki, hogy közösséget, hasonlóan gondolkodó emberkék ismeretségét, barátokat. Ezután sorolnám fel azt a sok jót, amit egy ilyen inspiráló közeg hatása tud kiváltani bennem. Illetve hogy az a tíz alapelv, ami kis munkafüzetünkben is le van fektetve, számomra létcredóvá tudott válni. Tetszett az, hogy egyszerre gondolkodtunk kicsiben és nagyban, de a fókusz a kis, kivitelezhető cselekvéseken volt. Azon, hogy egy emberke egy szál magában is mekkora változást tud generálni csupán azzal, hogy ő és a hozzáállása változik. Az egyik legnagyobb tanulás számomra maga a folyamat volt, ill. hogyan kell végigcsinálni valamit tervszerűen az elejétől a végéig. A csoportos e-mail listánkról keresztül, számomra nagyon izgalmas linkeket, címeket kaptam az aktuális témákban a többiektől, illetve az is jó volt, hogy a Csoportvezetőnk rendszeresen összefoglalta mi történt az aktuális alkalmon, így ha sajnos nem tudtam jelen lenni a találkozón, akkor is tudtam „haladni a körrel”. Nagy élmény az volt, hogy volt olyan szokásom, amin változtatni tudtam.

Hogy mi az amit másképp csinálnék? Nagyobb hangsúlyt fektetnék a mérésekre, mármint személy szerint, és jobban dokumentálnám a sikeres vállalásokat, - vállon veregetés – mert általában az adminisztratív rész számomra a legnehezebb. Kevesebbet hiányoznék. A munkafüzet designja, illusztrációi, papírja vagyis formai kivitelezése, igazán tetszett és e mellett azonnal meg tudott szólítani, magához hívni, és utána a tartalmával, pedig megtartani. Holisztikus szemlélete tetszett, és szerintem ez nagyon fontos dolog, illetve az hogy ezt az egészet rendszerbe foglalta, és így elme szinten is tudtuk hova tenni. A jövőben szívesen lennék én is csoportvezető, mert nagy élmény lehet egy ilyen kis közösségi összefogás életre hívójának lenni, illetve nagyon remélem, hogy a mostani csoportommal is kapcsolatban maradunk, öko –és baráti szinten is. Köszönöm!" (R. Réka)

"Nagyon sokat tanultam az ökokör alatt! Voltak olyan területek, ahol már régóta figyeltem a környezettudatosságra, pl. hulladék. Eközben a vegyszerek másféle felhasználásáról semmit sem tudtam. Elég sokrétű volt ez a fél év!

A mérések az egész csoportnak gondot okoztak a különféle lakások és lakótársak miatt. Lényegében jól kidolgozott volt, nem változtatnék nagyon. Ez a rész nagyon jól működött, megérte ebbe a csoportba járni még annak is, aki nagyon otthon volt minden témában, jó kis csoportot alkottunk. Érdekes volt, hogy hiába ismertük már egymást, új oldalról mutatkozhattunk be. Érdekes témák voltak mind. Azt hittem a gazdaságról és az energiáról, hogy unalmas lesz, közben mégsem volt az, ez az adott témafelelősnek is köszönhet. Nekem tetszett a témák sorrendje is. A munkafüzet nagyon hasznos, esetleg lehetne benne egy kis könyvés receptajánló, ez mindannyiunk igényévé vált a találkozások végére. Szívesen lennék csoportvezető, ha már teljesen beépítettem az életembe az itt elsajátított dolgokat. Közben azért igyekszem a családom és barátaim számára átadni ezeket a praktikákat. A jelenlegi csoporttal pedig még az ökokör után is összejárunk, remélem ez így is marad." (K. Ami)

Tovább is van...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése